5. Wspólnie możemy więcej – Together we can more.
Cześć! Nazywam się Erasmusek plusek i jestem bardzo ciekawskim stworzeniem, które wyruszyło w podróż po świecie wiedzy, a konkretnie do Islandii. W ramach własnego rozwoju postanowiłem wraz z nauczycielkami z Przedszkola nr 1 w Zabrzu poznać nowe, ciekawe metody pracy z dziećmi w kontakcie z naturą. A oto co czego się nauczyłem na szkoleniu pt:’’ „Learning social skills in the nature, special focus on early childhood an d outdoor education”. Metoda Jigsaw – współpraca w grupie: Uświadamia, że każdy potrafi zrobić coś, ale nikt nie potrafi zrobić wszystkiego. Uczy współzależności – Mój sukces podczas pracy jest naszym sukcesem. Każda osoba w grupie jest ważna! Im bardziej aktywne są dzieci, tym więcej się uczą. Podział na role w metodie Jigsaw: Dzieci w grupie otrzymują role – zadanie do wykonania oraz plakietki z symbolami zadań: Organizer „Papa Smerf” – rozdziela prace Reporter „Smerf Gaduła” –on prezentuje prace grupy, rozdziela co inni zaprezentują. Inwestor „Smerf wynalazca” –organizuje potrzebne materiały Planer „Smerfetka” – pilnuje czasu pracy i kontroluje czy prace są wykonane prawidłowo Harmonizer „Smerf Pracuś” – dobry duch, który mówi co zrobiliśmy lub robimy dobrze. Świetna metoda zarówno dla dużych i małych dzieci. Można tylko zmienić nazwy ról np. wykorzystując trylogie Tolkiena.